Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-29, 22:02   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 147
Sharp$: 57004
Standard

V75 Örebro 5 maj


Blir mycket V75 nu. Först på tisdag på Bergsåker och sedan nästa helg Örebro lördag och en sent inlagd extra omgång på Opland Biri i Norge söndag. Den där Nya Norge V75 nödlösning när det var några regler i Finland som inte gjorde det möjligt med V75 i år till Finlandia Ajo. Alla kommer säkert hoppa i taket av glädje att atg istället fixade så att vi får spela V75 till söndagstravet i Norge i stället och en omgång som väl inte ens vänder sig till svenska hästar (finns inga proppar på svensk travsport som till de gemensamma omgångarna med med Norge).

För egen del 85 årsfest (dock inte min egen) igår och 40 årsfest nästa lördag (tyvärr inte min egen). Hur kan folk vara så fräcka att arrangera fester när alla vill kolla trav? Är ju på söndag festen borde hållits för väldigt bra lopp i Örebro på lördag. En omgång jag inte själv kan följa kommer inte läsas på så mycket heller men när man ser startlistorna är de spontana tankarna följande:

Avd 1, stoeliten, känns inte helt given, men I Love Paris borde väl från perfekt spår ha bra chans. Mötte några topphingstar (som Lionel) senast och tävlade då med skor. Nu rycker man nog bakskorna vilket är ett klart plus.

Silver, avd 2 , ser ojämnt ut. Michelangelo ås väldigt bra senast. Nu kanonspår och spetsläge på spetsbanan Örebro. Dartagnan Sisu en kanonfin häst men årsdebut . Årsdebuterande hästar på V75 ett aber spelmässigt. Springover och Test Drive årsdebuten avklarad men bakspår i Örebro på snabb bans inte bra.

Lite osäker på startsnabbhet och inte minst form på Kolgjinis årsdebuterande megastjärna Target Kronos. Kan den ta emot väldigt startsnabba Shadow Woodland ? Vad ör planen från start med startsnabba Charrua Forlan? Ska alla dom till spets kommer det gå undan. I så fall kanske dags för Volstead. Men Melander kör själv och han har väl sagt 100 gånger att hans hästar inte presterar i Örebro (alltid uselt banunderlag brukar han påtala , men varför då åks dit?).

Lite dålig koll på klass 2 hästarna i avd 4 men ser ut som ett bra, jämnt och spelvänligt lopp.

Brons , avd 5, var spontana känslan spets och slut för National Prince. Men Sugar Daddy nu lopp i kroppen liksom Whisky Akema (väldigt bra sist i årsdebuten) och sen ska inte Ragazzo Da Sopra glömmas (speciellt inte om barfota).

Äntligen bra spår för Minnestads Equador i avd 6. Går man all in nu med bike, barfota mm? Måste vara oerhört gynnad av framspår. Urgent Call årsdebuten avklarad (lät då som lopp i kroppen inför detta) liksom Valborg Marje (varit borta två månader inför sist) som var riktigt fin senast.

Dagens huvudlopp Örebro Intl håller väl ingen superklass för att vara ett av årets riktigt stora 3140 m lopp. Hela 10 hästar på startvolten och flera riktigt bra hästar så det är inga rundningsmärken för dom med 20 och 40 m tillägg. Om jag minns rätt var det i fjor Balfour ledde runt om från startvolten trots att en sådan kanon som Saveur var med som stor favorit från tillägg . Det loppet blev väl lite av ett genombrott för Kim Eriksson som toppkusk. Qahar QC favorit? Det lär dock inte bli en promenad i parken. Först fram till dödens och sen krossa och hålla undan för alla bra som är med i detta lopp blir nog inte så lätt och Melanders hästar trivs ju inte i Örebro enligt honom som sagt.


Sammanfattningsvis en bra och spelvänlig omgång i en V75 intensiv vecka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rakka (+5), katchiiing (+10), Henkezan (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-01, 09:08   #2
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

Är det samma tillägg i år på Harper hanovers lopp tillägg 20: 700000 och 40: 1600000
Så om Qahar Q.C vinner 1185700+400000=1585700 Så starta den eventuellt på samma start
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-01, 11:00   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stimmet Visa inlägg
Är det samma tillägg i år på Harper hanovers lopp tillägg 20: 700000 och 40: 1600000
Så om Qahar Q.C vinner 1185700+400000=1585700 Så starta den eventuellt på samma start
Ja, samma tillägg. Vid 700.001 och 1.600.001, om vi ska vara petiga
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-02, 23:07   #4
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Livi Joy spets och slut. Missar Arnqvist från start blir det ändå full fas framåt i andraskedet och Bergh borde (?) inte svara nu när vardagshästen Loke, som vaknade till med bike, ska gå med vanlig vagn igen. Som Livi såg ut på barfotanalansen ska det vara toppchans felfri över den här distansen. Lite positiv statistik är att det var rätt längesen den felade två starter i rad. Segergesten lär komma i tid om det går vägen!

Senast redigerad av grobben den 2018-05-02 klockan 23:10.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 01:45   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Avd 1, stoeliten, känns inte helt given, men I Love Paris borde väl från perfekt spår ha bra chans. Mötte några topphingstar (som Lionel) senast och tävlade då med skor. Nu rycker man nog bakskorna vilket är ett klart plus.
Man ska också komma ihåg att hon mötte några riktigt usla hingstar som Anna mix hade varit 99% favorit mot - och ändå var hon sist i mål. Hade Anna mix ställt upp i samma lopp som I Love Paris så hade hon sprungit åttor runt alla utom Charrua Forlan, Volstead & Lionel. Att vara sist i det loppet imponerar verkligen inte när man möter avdankade slaktdjur som Francais du Gull (spår 10!) & Global Money.

Det måste förövrigt vara något sorts skämt att inte Anna Mix är favorit än. Det är torsdag. Det är 5 miljoner spelat. In Toto Sund är favorit. Är folk helt tappade? På riktigt alltså?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kire1111 (+5), jeppe565 (+5)

Senast redigerad av oggeb den 2018-05-04 klockan 01:48.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 02:04   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Livi Joy spets och slut. Missar Arnqvist från start blir det ändå full fas framåt i andraskedet och Bergh borde (?) inte svara nu när vardagshästen Loke, som vaknade till med bike, ska gå med vanlig vagn igen. Som Livi såg ut på barfotanalansen ska det vara toppchans felfri över den här distansen. Lite positiv statistik är att det var rätt längesen den felade två starter i rad. Segergesten lär komma i tid om det går vägen!
nån hejd måste det ju ändå vara. Peter Arnqvist vinna ett vanligt V75-lopp? När hände det senast (amatörlopp som går på extra-V7 räknas givetvis inte.)? Peter kommer att bomma starten och sen sitter Bergh i spets och tittar en halv sekund åt höger och skymtar Peter i periferin - redan där har Peter skitit ner sig och funderar inte ens på att köra om ledningen. Han ser aldrig dagens ljus efter att ha lagt sig i Loke's rygg.

Bergharn släpper ju givetvis inte med en av hans bästa chanser i omgången...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kire1111 (+5)

Senast redigerad av oggeb den 2018-05-04 klockan 02:05.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 12:17   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 740
Sharp$: 37616
Standard

Omgången står och faller med hur väl Örjan lyckas med sina uppsittningar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 15:44   #8
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Omgången står och faller med hur väl Örjan lyckas med sina uppsittningar.
Instämmer och jag förlitar mig på just ÖK på mitt bolag denna vecka!

Utöver balans, utrustning och intervjuer så är nyckelordet för veckans omgång DRÖK (Daniel Reden/Örjan Kihlström) då jag väljer att såväl inleda och avsluta med spik på ett stall och en kusk i kraftig formuppgång. In Toto Sund ska ha gått mycket framåt med lopp i kroppen och bör ha goda möjligheter att leda runt om medans Call Me Keeper och den gode ÖK har hela 3 varv på sig att hitta rätt lösning på denna inte lätta men lämpliga uppgift!

V75-1: 1 In Toto Sund
V75-2: 1,3,5,9,10
V75-3: 5,7
V75-4: 2,3,4,5,6,7,9,10
V75-5: 4,6,7
V75-6: 1,2,3,4,6,9,10,12
V75-7: 14 Call Me Keeper

1920 rader

Systemet kräver 10 andelar och det finns 7 kvar så jag hoppas att det dyker upp lite nya medlemmar!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/W3ZF-89M6-58204
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 15:59   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Anna Mix ger 5,25 på unibet(3,50 på bet365), måste ju vara ett riktigt kanonodds...hon kan ju vara kapitalt överlägsen, den försiktige inväntar lite fler kommentarer och balans/utrustning, men jag väntar inte...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 17:15   #10
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 453
Sharp$: 1636
Standard

Tycker det finns 3 bra spikar Anna Mix. Milliondollarrhyme & Call Me Keeper
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 17:52   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Börje Goop låter uppåt på Bryssel, 3,25 på plats(unibet), kan vara något för den som tror på denna...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 19:51   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Går väl åt helvete men skam den som ger sig

Avd 1 Spika in toto nej tack med Örjan som har otrolig form nu. Ingen känsla för den ens
Avd 2 Spikar o hoppas den kommer till spets när den inte är spelad som favorit. Den % ser man väl aldrig mer
Avd 3 Spår 5, spets ev och nöjd tränare sund spik i min bok
Avd 4 Öppet
Avd 5 Öppet
Avd 6 Öppet värre
Avd 7 Framvolt el bakvolt. Tror mer på bakvolten med bästa hästen ändå..

Avd
1: 2, 8, 9 (5, 4)
2: 1 Baron Gift (9, 3)
3: 5 Shadow Woodland (7, 3)
4: 5, 6, 7, 9, 10 (3, 4)
5: 2, 4, 6, 7, 11 (3, 12)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 4)
7: 14 Call Me Keeper (8, 6)

Senast redigerad av kire1111 den 2018-05-04 klockan 20:04.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 21:12   #13
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Jag är totalt iskall på spelet för stunden (egentligen senaste 3 månaderna) och därför är väl mina tankar offside i vanlig ordning...
Med detta sagt;
- Kan någon påminna mig om när Minnestads Ecuador vek ner sig från spets?
- Kan någon påminna mig om när Shadow Woodland hade bättre startspår utan att prestera?
- Kan någon motivera varför jag inte ska spika dessa två?

Edit: Läste just en intervju med Jesper Hedqvist som tränar M.E. som inte verkar det minsta instresserad av att köra för spets, utan satsar på en "lugn start" . Idiot som jag är hoppas jag trots allt att Stjernström låter hornen växa i pannan och kör till...

Senast redigerad av eveton den 2018-05-04 klockan 21:40. Anledning: Intervju
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 22:13   #14
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Jag är totalt iskall på spelet för stunden (egentligen senaste 3 månaderna) och därför är väl mina tankar offside i vanlig ordning...
Med detta sagt;
- Kan någon påminna mig om när Minnestads Ecuador vek ner sig från spets?
- Kan någon påminna mig om när Shadow Woodland hade bättre startspår utan att prestera?
- Kan någon motivera varför jag inte ska spika dessa två?

Edit: Läste just en intervju med Jesper Hedqvist som tränar M.E. som inte verkar det minsta instresserad av att köra för spets, utan satsar på en "lugn start" . Idiot som jag är hoppas jag trots allt att Stjernström låter hornen växa i pannan och kör till...

"Stora tipsters liksom stora pattar sprider glädje." Tror bara Shadow Woodland bara spårar i guld. Tjollahopp !
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 22:30   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Jag är totalt iskall på spelet för stunden (egentligen senaste 3 månaderna) och därför är väl mina tankar offside i vanlig ordning...
Med detta sagt;
- Kan någon påminna mig om när Minnestads Ecuador vek ner sig från spets?
- Kan någon påminna mig om när Shadow Woodland hade bättre startspår utan att prestera?
- Kan någon motivera varför jag inte ska spika dessa två?

Edit: Läste just en intervju med Jesper Hedqvist som tränar M.E. som inte verkar det minsta instresserad av att köra för spets, utan satsar på en "lugn start" . Idiot som jag är hoppas jag trots allt att Stjernström låter hornen växa i pannan och kör till...
Shadow Woodland har torskat de tre senaste 1600m loppen varav i två hade han spår 4. I Gävle stötte han på liknande motstånd och var femma i mål. På Bergsåker i augusti mötte han sämre motstånd och var oplacerad.

Kan kanske vara motivation nog att fälla en ganska stor favorit. Risken finns ju dessutom att han inte når ledningen även om han tagit en längd på Charrua Forlan tidigare. Ludde kanske provar att köra för det trots årsdebut. Större skrällar har ju skett.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td